Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

15 April 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen
Na zaterdag afscheid te hebben genomen van onze kinderen en kleinkinderen met een etentje en zondag van de kerkgemeente zijn wij maandag verder gaan inpakken.
Maandag, dinsdag, en woensdag alles klaar gemaakt voor vertrek. Ook deze dagen hebben we van veel mensen afscheid genomen door middel van telefoon of mensen die nog even langs kwamen en of iets brengen en natuurlijk van de buren enz. het was geweldig zoveel meeleven en mooie woorden.
Toen was het zo ver donderdagmorgen 10 april 2014 om 5.15 uur vertrokken.
We hebben een voorspoedige reis gehad, de wielen bleven netjes zitten en de chauffeur reed prima en dat terwijl ik af en toe lag te slapen (het zonnetje scheen zo lekker), niet zo gezellig voor Bart maar ja hij weet niet beter, hij is er aan gewend.
We reden door de prachtige natuur van Frankrijk, de koolzaad stond in bloei en de fruitbomen bloeiden volop. De temperatuur begon al mooi op te lopen was het in Limburg nog 4 graden nu werd het in Dijon inmiddels 20 graden. Tegen 17.00 uur kwamen we aan in Macon onze overnachtingsplaats. De caravan op de plek gezet en toen heerlijk buiten gezeten met een wijntje. De volgende morgen vertrokken om 8.15 uur richting Vias Zuid Frankrijk.
Bij Montpellier hadden we onze laatste tolweg, bij het poortje aangekomen kregen we geen ticket uit de automaat en de slagboom stond open, dus wij erdoor maar bedachten dat we niet door het volgende poortje konden maar er was geen gelegenheid om te stoppen dus doorrijden in afwachting wat komen gaat. We kwamen aan bij de volgende tolpoortje en konden er niet door. Bart overal kijken of er mensen waren maar niemand te bespeuren, uiteindelijk heb ik de slagboom open gedaan waardoor Bart erdoor kon met auto en caravan. En ja toen ging het alarm af, dus wij aan de kant en wachten tot ze komen maar er kwam niemand. Naar een kwartier zijn we door gereden en moeten maar afwachten wat er van komt. Rond 14.30 uur kwamen we aan op de Camping Californie Plage, daar werden we hartelijk ontvangen.
Inmiddels zijn we geïnstalleerd en hebben we een prachtige plek op de camping.
We genieten enorm van het mooie weer we leven heerlijk buiten.
Een hartelijke groet vanuit het zonnige zuiden,
Bart en Dineke
Wordt vervolgd

• 16 April 2014 - 21:02

Buurman Van Loo:

Zo, dus jullie hebben wéér een heel avontuur meegemaakt! Geniet van het lekkere weer! Groeten, de buurtjes

• 16 April 2014 - 22:46

Willy Westerman:

Leuk om zo mee te genieten. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks met al die slagbomen.

• 16 April 2014 - 22:57

Martine:

Leuk stukje! Goede start dus: succes straks als de eerste gasten komen!

• 16 April 2014 - 23:37

Hilda:

Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen.
    Succes met jullie bezigheden en geniet van het mooie weer in dat mooie land!

• 17 April 2014 - 10:32

Martie:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie beleven ook altijd wat zeg (tolpoort) Straks ben je nog opde foto gezet. Geniet ze daar