Flamingo,s - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Flamingo,s - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Flamingo,s

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

05 Mei 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,

Hier weer een berichtje uit Zuid Frankrijk van ons.

Woensdag 30 april hebben we een heel eind gefietst langs het Canal du Midi. Dit fietspad is een zandpad dus dat is uitkijken met het fietsen, maar het is een prachtig mooi stukje natuur waar we langs komen. Op een gegeven moment zagen we flamingo’s, wij van de fiets af en ja hoor een heel groot stuk moeras met allemaal flamingo’s prachtig om te zien. Ik zal een video toevoegen als het lukt. Aan het einde van het fietspad kwamen we bij een dorpje, Portiragnus uit waar een sluis was.

Donderdag zijn we naar het strand geweest het was prachtig weer, er waren al veel mensen aan het strand.
Donderdagavond langs de gasten geweest wanneer ze naar huis gaan. Twee gezinnen gaan vrijdagavond rijden en twee gezinnen gaan zaterdagochtend rijden. Ze hebben het allemaal naar de zin gehad en wilden helemaal nog niet naar huis vooral de kinderen niet die hebben elkaar wel gevonden. Vrijdag was er een van de kinderen jarig en heeft Bart vlaggetjes geregeld en hebben de andere gasten dit opgehangen en versierd, en zo was het groot feest.

De gasten moeten de tenten schoon achter laten en wij moeten dit controleren anders krijgen ze hun borg niet terug en dat is toch 65 euro. Ze vroegen om een stofzuiger en ik heb ze ook een dweilstok aangeboden en dat vonden ze fijn dus dit gaat helemaal goed komen. En ja hoor het was heel schoon (Bart controleert met een witte handschoen) en ze bedankten ons voor de goede zorgen en ze vonden de tenten mooi compleet en de omgeving prachtig nou wat wil je nog meer, tevreden mensen heerlijk!! Ze willen volgend jaar weer komen en dan 2 weken.

Zaterdag 3 mei vroeg opgestaan want er gaan weer 2 gezinnen naar huis en de tenten moeten weer in orde gemaakt worden voor de volgende gasten. Er komen 5 gezinnen bij. Dus een drukke dag. We hebben de tenten in orde gemaakt dat betekend hier en daar een doekje erdoor een fles wijn neerzetten en gezellig de stoelen en tafels en parasol weer naar buiten en de gordijnen goed hangen en de ramen even schoonmaken aan de buiten kant i.v.m. stof.
We waren met de laatste tent bezig om 10.30 uur of de eerste gasten kwamen er al aan, terwijl ze pas om 14.00 uur erin mogen. Wij hebben de tent klaar gemaakt en de mensen geholpen met de formulieren zodat ze in hun tent konden.

Om 14.00 uur zijn we naar de service tent gegaan om de gasten in ontvangst te ontvangen.
De eerste of eigenlijk de 2e kwam om 15.30 uur.
De gast kwam met iemand van de receptie bij ons dat er problemen waren, Bart is meegegaan naar de receptie en wat bleek, de papieren waren niet in orde. Dit is echt een raadsel: Meneer had op zijn reisbewijs 5 personen staan, maar hij zij dat hij 6 personen had opgegeven en hij kwam met 7 personen. Ja ja je maakt wat mee. Hij mag niet met 7 personen in een tent maar max. met 6 personen. Dus moest Bart er aan te pas komen, hoe gaan we dit oplossen.

Er was 1 optie 2 tenten huren of vertrekken. Bart “Happy Tent” gebeld wat gaan we doen? Ze mochten een 2e tent voor weinig geld erbij huren zodat ze toch niet naar huis terug moesten. Met deze oplossing waren zij tevreden en dus is het toch nog goed gekomen.

Om 16.30 uur waren alle mensen weer binnen. De nieuwe gasten waren blij met het ontvangst en de goede zorgen en vonden de tenten ook mooi ruim en compleet. S, avonds op tijd naar bed want we waren moe maar voldaan. Zondag een heerlijke rustdag.
Jullie weten weer het een en ander en wij willen jullie ook bedanken voor de mooie en fijne reacties die wij ontvangen zowel via weblog als ook de mail.

We wensen jullie alle goeds en de hartelijke groeten uit het zonnige Zuid Frankrijk,

Bart en Dineke

• 06 Mei 2014 - 14:06

B&J:

Ja, die flamingo's ,prachtige beesten . Vorig jaar gezien ook in zuid Frankrijk. Het is hier ook prachtig. Alles volop in bloei. Wat is God groot !!