Storm - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Storm - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Storm

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

20 Mei 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,

Weer eens een berichtje van ons uit Zuid Frankrijk.
Dinsdag 13 mei een dagje omgeving verkennen. Bart heeft als militair bij de verkenners gewerkt en dus wordt er nog steeds alles verkend, zo ook de omgeving.
Als eerst gingen we naar Valras Plage, dit is een plaatsje vlak bij ons en heeft een mooie boulevard en natuurlijk aan zee. Vandaaruit naar Narbonne en zo naar Narbonnen plage. Tussen Narbonnen en Narbonne Plage ligt een prachtig stuk gebied La Clape. Hier schijnt de zon 3000 uren per jaar, en het is een goed wijngaard gebied.
Het is erg bergachtig en rotsen. Als je erdoor heen rijdt kijk je vanaf een hoogte zo op de zee (prachtig). Vandaar uit binnendoor naar de camping gereden. Het is een mooi gebied erg veel verscheidenheid en veel wijngaarden. Overal kun je wijn proeven en de wijn hier is heerlijk. In Vias is een winkeltje waar je een fles kunt laten vullen met wijn voor 1 euro 80.

Woensdag 14 mei even naar de markt geweest in Vias dat is erg gezellig, en ze hebben lekker fruit. S ’middags de bergschoenen aan een wandeling van een paar uur gemaakt.

Donderdagmiddag gefietst, we waren op ontdekkingstocht en uiteindelijk kwamen we bij een strandtent uit en daar koffie gedronken. Mooie fietstocht. Jullie zien we doen veel aan sport, wandelen en fietsen.
Vrijdag een dagje naar het strand geweest er was een strak blauwe lucht en weinig wind. Heerlijk!!!

Zaterdag een tent in orde maken want er komen weer gasten. Een flesje Rosé neer zetten de ramen schoonmaken en de tafels en stoelen buiten. Gordijnen open en dan lijkt het weer gezellig. De gasten kwamen om 15.00 uur en vonden het heerlijk hier te zijn.

Zaterdag avond geskypt met Roelf omdat hij jarig was alle kleinkinderen weer gezien dat is altijd leuk.

Zaterdagmiddag kregen we een telefoontje van Martin de eigenaar van “Happy Tent”. Hij vroeg of wij 3 tenten wilden ophalen uit Spanje 175 km hiervandaan. Deze tenten waren omvergewaaid in Spanje en waren stuk en deze moesten naar Nederland om te laten maken. Martin zou maandagmiddag bij ons komen voor gesprek en om de tenten te controleren of de inhoud nog goed was, en dan kon hij de tenten mee nemen naar Nederland en hoefde hij niet eerst nog naar Spanje. Nou wij wilden wel naar Spanje rijden, kunnen we ook even bij onze collega’s gastechtpaar kijken, dat gaan we dus maandag doen.

Zondag geskypt met Henk en Daniëlle en met Annemiek en Maarten fijn om de kinderen te spreken en te zien. Zondag natuurlijk online met Noorderlicht.

Maandag 18 mei het regende pijpenstelen, wij vroeg op want we gaan naar Spanje de tenten ophalen. Het was een prachtige rit want je ziet de uitlopers van de Pyreneeën mooi bergachtig gebied met sneeuw op de bergen. In Spanje klaarde het op en het weer werd prachtig.

We hebben koffie gedronken bij het gastechtpaar en ze vonden het heerlijk dat wij er waren en wij natuurlijk ook. We konden de dingen even delen waar wij tegen aan gelopen zijn en nu zij ook. We hebben rond gekeken op de camping en de tenten ingeladen en toen moesten we ook weer terug want het was nog 2 uur rijden en Martin zou om 15.00 uur bij ons komen.
De mevrouw van het gastechtpaar heeft een broodje voor ons klaargemaakt om mee te nemen voor onderweg en pakjes drinken dat was wel heel lief van haar. Zo gauw als ze even vrij zijn komen ze naar ons, dat is afgesproken en zo zijn we weer op weg gegaan naar de camping waar we om 14.30 uur aankwamen. Martin kwam om 15.30 uur voor een gesprek met ons, het is een goed gesprek geworden en hij begreep het volkomen waar we in het begin tegen aan gelopen zijn.

S ’avonds heeft hij ons mee uit eten genomen en we hebben heel uitgebreid en heerlijk gegeten. We hebben samen de tenten doorgenomen en het een en ander veranderd. De volgende morgen is Martin weer weggegaan naar eerst koffie gedronken te hebben bij ons.

Deze dag was het droog maar we hoorden de zee bulderen. Ik zei tegen Bart kom we gaan eens kijken bij de zee, nou je weet niet wat we zagen, hele hoge golven en het spatte op de stenen en het water waaide heel ver weg van wege de wint. Het is erg spectaculair. Het strandje is bijna weggespoeld zo heftig. We hebben vanmiddag een strandwandeling gemaakt en toen kwamen we bij een stuk waar we niet langs konden i.v.m. water we hebben het nog even geprobeerd maar het water ging over mijn schoenen en zijn maar terug gegaan.
Maar ook met storm kan de zee fascineren. Het is heel leuk om er langs te lopen, er liggen ook prachtige schelpen.

We hoorden dat jullie mooi weer hebben nu wij hebben slecht weer hoor. Maar geniet van het mooie weer en hopen dat het hier ook gauw weer mooi gaat worden.

Wordt vervolgd
Liefs
Bart en Dineke

• 20 Mei 2014 - 23:11

Hilda Sikkema:

Jullie vermaken je wel en hebben ook nog tijd voor ontspanning gelukkig.
    Veel mooie dingen te zien daar!
    Neem je een paar mooie schelpen voor me mee? :-)

• 20 Mei 2014 - 23:14

Martie:

Gezellig weer een mail van jullie, geniet er van, hier ook heerlijk weer.

• 21 Mei 2014 - 19:38

Paul:

"Eventjes" naar Spanje? Super zeg, klinkt alsof jullie de tijd van je leven hebben, zelfs als het slecht weer is! Blijf ervan genieten! Groeten, de buurtjes