Uiltje - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Uiltje - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Uiltje

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

03 Augustus 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,
Na een drukke tijd weer een berichtje van ons.

Roelf en Corien en de kinderen waren hier in Agde op de camping. Agde is vlak bij onze camping en we hebben van elkaar genoten. Dinsdag 22 juli zijn ze aangekomen en wij er meteen naar toe, dan konden we ze even helpen met opzetten van de voortent. Toen we aankwamen waren ze net gearriveerd, het was een hartelijk weerzien. Heerlijk om je kinderen en kleinkinderen weer te zien.
Mirjam van 6 jaar had een plannetje bedacht ze zei als opa nu papa en mama help met de tent dan kan oma met ons zwemmen. Nou dat hebben we gedaan ik had er al rekening mee gehouden. Dus ben ik met de 4 kinderen naar het zwembad geweest en ze hebben heerlijk gezwommen en hebben veel plezier gehad ze waren even vrij naar de lange rit. We zijn met elkaar naar het strand geweest en hebben pannenkoeken gegeten en dat was feest voor de kinderen en een ijsje na, wat wil je nog meer.
We hebben hele fijne dagen gehad met elkaar en Roelf en Corien hadden geen zin om weg te gaan naar 10 dagen, dus hebben ze geprobeerd om bij te boeken, en dat is gelukt met 1 dag. Dit was wel een hele mooie dag want wij zijn donderdags vrij waardoor we met elkaar naar het strand konden. Ook zijn we nog een dag naar het zwemparadijs geweest bij onze camping, daar mochten we gratis in omdat wij van Happy Tent zijn. Ja ja dan ben je een beetje bevoorrecht en kun je mooi gebruik van maken. Afgelopen vrijdag zijn ze weer vertrokken en hebben we afscheid genomen voor de 6 weken die we nog te gaan hebben.
Onze kleinkinderen hopen dat we snel weer thuis zijn, want dan willen ze komen, ik heb beloofd dat ze direct mogen komen en mogen logeren en toen was het goed.

Op een dag kwam er een van de gasten bij onze tent en vertelde dat hij een slang gezien had van wel een meter. Hij zij wat moet ik doen, we zeiden we zullen het doorgeven aan de receptie en doe vooral je slaapcabine dicht dan kan hij niet binnen komen. Doet hij niets vroeg de man? Ik zie nee als u maar de slaapcabine dicht houd. Toen ging de man weer rustig weg.

Op een avond, het werd al een beetje schemerig en we zaten buiten Bart en ik zag ik ineens een soort vogel dacht ik bij de haag voor ons. Bart ging heel voorzichtig kijken en riep me heel voorzichtig dat ik moest komen en wat bleek een heel klein uiltje keek ons aan met grote ogen. Prachtig zo leuk om te zien.

We maken nog veel meer mee we kregen gasten dachten we en die kwamen maar niet opdagen en we hoorden ook maar niets. Bart heeft ze opgebeld of ze nog kwamen toen zij de vrouw maar we moeten pas morgen komen. Ok zei Bart we zullen zien. De volgende kwamen ze aan en wat bleek we hadden gelijk ze had zich een dag vergist en kwam dus een dag later aan. Jammer van het geld zei een van de kinderen van hun.
Ook krijgen we soms veel verhalen te horen en ook wel schokkende verhalen die mensen even kwijt willen, we nemen daar de tijd voor.
Ook zijn we een vraagbaak voor iedereen vooral willen gasten veel weten over de omgeving en dan vertellen we wat leuk voor ze is en dat valt goed bij de gasten. We hebben en weten leuke uitstapjes.

Het is erg druk op de camping en alle tenten zijn bezet. Als er gasten weg gaan komen de zelfde dag weer andere gasten. Het is eruit en erin. Maar gelukkig zijn we 3dagen vrij in de week en dat is lekker.
Zondag hebben we ook echt zondag dan zijn we online verbonden met Noorderlicht en dat voelt fijn.

Vandaag zijn we weer bij de flamingo’s geweest en er waren gelukkig een aantal flamingo’s, ik heb in ieder geval leuke foto’s kunnen maken, ik zal de foto’s er bij doen.

We wensen jullie het allerbeste en hopen tot mails.

Hartelijke groet,
Liefs
Bart en Dineke

• 04 Augustus 2014 - 11:14

Hilda Sikkema:

Ja fijn om even weer kinderen en kleinkinderen te zien en te spreken!
    Ik ben op Terschelling met een aantal kinderen en kleinkinderen en we hebben het heel gezellig met elkaar.

Geen uiltjes of flamingo's gezien nog; misschien zijn ze weggevlogen? :-)

gr.
    Hilda

• 05 Augustus 2014 - 21:21

B&J:

Leuk zo met jullie mee te kunnen leven. Zijn er nu ook veel Fransen ,die hebben nu vakantie ,of zijn het toch meestal Nederlanders .