Gasten - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Gasten - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Gasten

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

25 Juli 2015 | Spanje, Platja d'Aro

Lieve mensen,

Weer een berichtje van ons vanuit het bewolkte Spanje.
Vanochtend stonden we op en het was bewolkt met ongeveer 28 graden, terwijl het de laatste dagen steeds 36 of 37 graden was. Het was erg heet en moest verkoeling zoeken bij het zwembad of strand. Dus de bewolking was wel lekker even, maar ja even later kwam de zon weer door en werd het toch nog warm. Wij zijn nu een beetje gewend aan de warmte en moeten ons aanpassen aan het tempo en dat lukt ons aardig.
Afgelopen week kwamen er mensen of wij nog een tent voor hen hadden voor een week want ze hadden zelf een tent maar waren verregend vanuit Barcelona en wilden graag een “gelukkige tent” van Happy Tent, zo noemde de man de tenten. We hadden nog een tent over en daar konden ze nog 4 nachten in de mensen waren heel gelukkig.
Gisteren belden er gasten die vandaag zouden komen maar kwamen een dag eerder omdat de reis zo goed verliep ze waren eerder vertrokken i.v.m. de stakingen van de boeren maar hadden daar geen last van gehad en kwamen dus al op vrijdag, gelukkig hadden we nog voor 1 nacht een tent waar ze tijdelijk in konden voordat ze naar hun tent konden die voor hen bestemd was.
Vandaag belden er gasten die auto pech hebben en dus later komen. Zo zien jullie het is altijd anders er is geen dag het zelfde.
Vrijdag zijn we naar de markt geweest in Platja D’Aro dit was een hele grote markt met veel kleding maar ook veel groenten en fruit. Het fruit is hier heerlijk de Spaanse Sinasappel is heerlijk sappig de meloenen en de ananas, perzik en kersen het is allemaal heerlijk en het is niet duur. Het levens onderhoud in Spanje is absoluut niet duur het is goedkoper dan in Nederland. We hebben de winkels als Aldi en Lidl in de buurt dan vinden de gasten zeer prettig. Ik heb op de markt nog een jurk gekocht, met mooie kleuren.
Er zijn veel gasten die naar Barcelona gaan met de trein ook kunnen ze hier kajakken en op een banaan zitten op het water en die gaat zo hard de bocht neemt dat iedereen er afvalt en dat is natuurlijk lachen.

Al met al hebben de gasten hier erg naar de zin, vanochtend werden er weer gasten uitgezwaaid en dat was huilen geblazen de kinderen kunnen goed met elkaar overweg en dan moeten ze afscheid nemen en dat valt niet mee. Er zijn nu al weer gasten die gaan boeken voor volgend jaar en spreken dat samen af welke weken ze gaan zitten, en daar kijken ze al weer naar uit.

Er kwam net een man langs of wij nog een tent over hadden we vrienden van hun waren ook uit Barcelona weggeregend en de tent was kapot, we konden hem niet direct helpen want onze tenten komen allemaal vol woensdag komt er weer een leeg, het is de vraag of ze kunnen wachten hij ging bij een andere organisatie vragen.
Wij wensen jullie goede vakantie als jullie gaan en een goede tijd, en tot schrijvens.

Hartelijke groet,

Liefs,

Bart en Dineke

• 25 Juli 2015 - 19:29

Rika Zielman:

Fijn dat het allemaal goed gaat. Wel erg warm vergeleken met hier. Het is in Wezep echt herfst . De bloempotten vliegen door de tuin en overal liggen takken en al die regen! Het houdt niet op. Nog een fijne tijd daar toegewenst
    Groetjes Rika

• 26 Juli 2015 - 14:37

Folly Brink:

Goed van mij he, dat ik jullie verslag kan lezen! Wat hebben jullie het daar mooi. Ik wou best even komen kijken.Maar het is een beetje ver. Zo geniet ik er ook van.Bedankt voor de mooie verslagen. Geniet er maar van, en van het warme weer. Hier is het echt een Hollandse zomer.

Groetjes Folly