Barcelona - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

30 Augustus 2015 | Spanje, Platja d'Aro

Lieve mensen,
We hebben een enerverende week achter de rug waarin weer van alles is gebeurd.

Vorige week zondag geskypet met de kinderen en kleinkinderen dat was weer erg fijn om ze even te zien en met ze te spreken en mijn moeder belde, dus het was compleet. Gelukkig gaat alles goed met het thuisfront.

Dinsdag zijn we een dagje weggeweest we zijn s ‘Ochtens eerst naar Palamós geweest daar was een markt en natuurlijk even aan de zee gezeten. Palamós viel ons tegen de plaats is niet erg gezellig en het strand vonden we ook minder mooi als bij Platja D’Oro.
S ‘Middags zijn we naar Sant Feliu de Guíxols geweest en dat was een prachtig gezellig plaatsje het is erg oud leuke binnen stad met Jacarandabomen, deze bomen groeien veel in Zuid Afrika daar hebben we straten vol gezien, met bloeiende bomen. Maar hier was ook een straat met Jacaranda bomen ze waren uit gebloeid maar zat vol blad en het blad doet denken aan varens. Sant Fuliu de Guíxols heeft een traditionele aanblik vooral de haven en deze is dan ook al heel oud. Het was een gezellig dagje.

Donderdag zijn we naar Barcelona geweest een prachtige stad we hadden Barcelona al eens eerder gezien maar nu zijn op donderdag en vrijdag, zaterdag en zondag de fonteinen aan, dat wil zeggen s ‘avonds om 21.00 uur gaan de fonteinen aan met licht en muziek, nou dat wilde ik graag zien. Bart wilde niet naar Barcelona maar ik heb lief aangekeken en ja hoor hij ging mee. Wij kwamen bij de parkeergarage aan en stond “complet” wij balen maar Bart niet voor één gat te vangen zet de auto aan de kant en gaat vragen of er nog plek was en ja hoor er was nog plek we konden komen wij er naar toe en een jongen rende voor ons uit om een plek voor ons te zoeken en daar konden we staan gelukkig, en dat was dicht bij de fonteinen. Nou het was de moeite waard want je moet je voorstellen er is een lange oprijlaan waar aan beide kanten fonteinen staan die om 21.00 uur aan gingen en dan loop je naar het heel groot gebouw , Museu National d’art de Catalunya . Dit is vlakbij Placa d’ Espanya en daar staat nog een heel groot rond fontein waar alles gebeurt, er waren zoveel kleuren en zoveel mooie fonteinen prachtig, we hebben genoten en hadden het niet willen missen. We waren s ’avonds om 24.00 uur thuis en konden nog net op de camping komen met de auto.

We hadden gasten die s ‘nachts weg moesten om hun vliegtuig te halen. Dan doen we de controle van de tent achteraf en nemen het formulier in van de borg als de tent niet schoon is krijgen ze geen stempel dus geen geld terug. Het formulier hadden ze niet ingeleverd bij ons dus we zeiden afwachten maar. Toen we s ‘morgens gingen kijken bij de tent wil je niet weten wat we aantroffen, een hele vieze tent, alles was vies zo vies dat we de tent niet kunnen verhuren. Deze gaan we schoonmaken en opruimen en kijken of het lukt en de mensen krijgen hun 65 euro borg niet terug.

Maar we maken ook leuke dingen mee want de zelfde dag gingen gasten weg en het jongetje van 5 jaar zat nog op een stoel in de tent in een hoekje. Ze moeder zei wat doe je daar kom uit de tent, het jongetje zei nee ik wil niet weg ik wil blijven hij vond het zo mooi op vakantie.

We hebben ook meegemaakt dat een moeder moest huilen omdat ze weer weg moest ze vond het afscheid nemen zo moeilijk ik zei kom maar even hoor ze ging tegen me aan staan ik heb de armen om haar heen gedaan en ze heeft even lekker gehuild.

Gisteren een drukke dag gehad er gingen 9 gezinnen vertrekken en er kwamen 2 echtparen terug, de eerste echtpaar stond s ‘morgens om 5.00 uur al bij de receptie was daar met de bus uit Nederland aangekomen. Komende week komen er ook nog echtparen bij. Tot 12 september hebben we nog 7 tenten vol. We zijn de enigen die nog zo vol zitten de andere tenten organisaties zijn al aan het afbreken. We hebben in 3 tenten Spanjolen en 3 tenten Belgen en de rest Nederlanders. We zijn gisteravond uit eten gegaan naar deze drukke dag, we zijn bij Paul geweest: “Het Holland Huis” het is daar erg gezellig en altijd druk en lekker eten.

Vrijdag liep de camping helemaal vol met Spanjolen en nu gaan ze allemaal weer weg want morgen moeten ze weer werken. Dus het wordt weer rustig op de camping, er zijn nog wel een aantal Nederlandse echtparen.

Vanochtend preek geluisterd via internet met beeld jammer dat we de mensen niet kunnen zien, maar gelukkig wel de dominee en de preek gehoord.

Jullie lezen het we maken leuke en minder leuke dingen mee maar de leuke dingen hebben de overhand en dat is belangrijk.

We wensen jullie een goede zondag en sterkte met werken of andere dingen die jullie bezig houden.
Hartelijke groet,

Liefs,

Bart en Dineke

• 30 Augustus 2015 - 22:42

Hilda Sikkema :

Barcelona, moet erg mooi zijn!
    Groot gelijk dat jullie daar ook nog even geweest zijn!
    Even van de gelegenheid gebruik maken.