Een week vol belevenissen - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Een week vol belevenissen - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Een week vol belevenissen

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

11 Augustus 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,
Het was een week vol belevenissen en dat ga ik jullie vertellen.

Het begon zondagavond rond 20.00 uur ging de telefoon. Eén van de gasten een mevrouw belde dat haar man erg rugpijn had en vroeg of wij een telefoonnummer hadden van een apotheek want haar man moest medicijnen. Nou die hadden we, dus doorgegeven het nummer maar ik dacht ik heb ook medicijnen bij me misschien heeft hij daar iets aan.

Aangekomen bij de tent had ik al gauw door dat er iets ernstigs aan de hand was want de vrouw was in paniek en ik zag de man in bed liggen en kwam om van de pijn hij kon zich niet ontspannen. Dus er moest een dokter komen. Ik naar Bart en gezegd je moet een dokter bellen. Bart probeerde de doctoren te bellen waar we een nummer van hebben maar niet een nam op.
Uiteindelijk hebben we het ziekenhuis gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was ook kwam er nog een arts aan de telefoon en vertelden ons dat we de ambulance moesten bellen.
Toen de ambulance gebeld en kregen we een bandje dat duurde zo lang daar konden we even niet op wachten dus ik naar de security en gezegd wat eraan de hand was. Inmiddels was Bart ook bij mij en de security zei dat we moesten blijven wachten tot iemand opnam. En ja hoor naar een tijd hadden we iemand aan de lijn en uitgelegd wat eraan de hand was. Ze zouden een ambulance sturen.
Maar ook dat duurde weer heel lang en heeft de security weer gebeld en toen kwam de ambulance met loeiende sirene. Intussen was ik bij de gasten en gezegd dat ze de spullen klaar moesten maken voor wat ze mee moesten en dat heeft ze gedaan.
Bart heeft de ambulance begeleid naar de tent en we hadden de hele camping achter ons aan iedereen nieuwsgierig wat er toch gebeurd was. De security heeft alle mensen weg gestuurd en dat was goed. De man kreeg een spuit van morfine en heeft hem meegenomen naar het ziekenhuis. Ik heb aangeboden om bij de kinderen te blijven zodat de vrouw meekon maar dat wilden ze allebei niet voor de kinderen. De volgende dag is de man opgehaald door vrouw en kinderen en kon de man weer naar huis met flinke pijnstillers, en kunnen zo goed en zo kwaad als het gaat de vakantie voortzetten. Al met al lagen wij s ’avonds tegen 00.30 uur in bed. Het heeft allemaal heel lang geduurd.

Vrijdag avond hebben we noodweer gehad. Het begon hevig te waaien Bart en ik hadden net een spelletje gedaan en wilden naar binnen naar bed. Wij lagen net in bed opeens hoorden we het geluid van een motorkettingzaag. Ik dacht dit is missen boel. Ik heb me snel aangekleed en op mijn slippers door het water naar buiten en toe en zag overal mensen staan in groepen bij elkaar. Er waren veel mensen die water in hun tent hadden en waren aan het water hozen.
Aangekomen waar ik het geluid hoorde van de motorketting zaag zag ik allemaal mensen en een boom liggen. De boom is rakelings langs een caravan gekomen waar 2 kinderen in lagen te slapen en is terecht gekomen voor de tent van een van onze gasten.
De mensen konden niet de tent uit komen. Dus moest er eerst gezaagd worden voor ze uit de tent konden. De mensen waren helemaal ontdaan en stonden te trillen op hun benen. Ze vertelden hun verhaal en wat het met hun gedaan had het was heel erg.
Gelukkig waren er geen persoonlijke ongelukken wel waren een aantal fietsen kapot waar de boom op terecht gekomen is. Later bleek dat er een wervelwind geweest was waardoor de boom omver kwam en veel tafels en stoelen omver lagen.
Toen ik daar was kwamen er meer gasten met problemen. De een had geen stroom en de ander had water in de tent. Toen de gasten een beetje bekomen waren van de schrik ben ik andere gasten gaan helpen. De security kwam er net aan, ik op mijn Engels duidelijk gemaakt dat de mensen geen stroom hadden en hij begreep het en heeft het voor elkaar gemaakt de mensen weer blij.
Inmiddels was Bart ook uit bed en zijn we langs de gasten gegaan of ze nog hulp nodig hadden. Sommigen vinden het vreselijk en maar andere vooral jongens vonden het cool. Sommigen hadden water in de tent en vonden het niet erg en anderen zijn in paniek.
De waardering dat we langs kwamen was groot. Al met al lagen we pas om half twee in bed. De volgende dag zijn we weer bij de mensen langs geweest of het allemaal in orde was. De mevrouw met de boom voor de tent was er nog niet helemaal overheen ze wilde wel direct naar huis maar ze was er nog maar 2 dagen. We raden hen aan iets leuks te gaan doen en wilden ze gaan doen. Nu gaat het weer beter met haar maar de schrik zat er goed in. De mensen van de caravan zijn ook Nederlanders en ook zij waren erg geschrokken zij zijn de volgende dag naar huis gegaan maar dat was ook de bedoeling.
Zo zien jullie maar ook dit hoort bij ons werk en dat maakt het ook spannend en leuk zolang er maar geen persoonlijke ongelukken gebeuren.

We hebben nog steeds alle tenten vol met gasten. Door de zwarte zaterdagen komen de gasten erg laat de laatste was er gisteravond om 23.50 uur en kon nog net op de camping komen met de auto. De poort gaat om 23.45 uur dicht dus hij had geluk. Bart heeft ze nog ontvangen.

We willen iedereen bedanken die reageren zowel op de weblog of per mail, we vinden het erg leuk om iets van jullie te horen zo blijven wij ook een beetje bij.

We wensen jullie allemaal het allerbeste en toe mails.

Hartelijke groet,
Liefs
Bart en Dineke

  • 12 Augustus 2014 - 09:15

    Paul & Nelianne:

    Wauw, wat een spectaculaire dagen hebben jullie weer beleefd.
    Gelukkig is het goed afgelopen met de omgewaaide boom.
    Veel succes weer de komende tijd!
    Groeten!

  • 12 Augustus 2014 - 14:55

    Hilda Sikkema:

    Een heftige week inderdaad en soms zijn jullie dus een crisisteam!
    Sterkte met alles.

    gr.
    Hilda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vias

Camping Frankrijk

Camping Frankrijk

Recente Reisverslagen:

18 September 2014

We zijn weer thuis

14 September 2014

Mosselen en thuiskomen

31 Augustus 2014

Weemoed

19 Augustus 2014

Montpellier

11 Augustus 2014

Een week vol belevenissen
Bart en Dineke

Dit zijn de Lodge tenten van Happy Tent.

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 34606

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 24 September 2016

Spanje 2016

02 Juli 2015 - 15 September 2015

Spanje 2015

10 April 2014 - 15 September 2014

Camping Frankrijk

Landen bezocht: