Montpellier - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Montpellier - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Montpellier

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

19 Augustus 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,
Goedemorgen allemaal, ik zit in de zon een berichtje te typen voor de weblog. We hebben de hele nacht regen gehad met onweer en hebben slecht geslapen, maar dat mag de pret niet drukken want toen we opstonden was het mooi weer de zon scheen volop.

We kwamen net tot de ontdekking dat er geen stroom is op de camping, Bart is meteen naar de receptie gegaan om dit te melden maar ze waren er al mee bezig. Geen stroom geen internet verbinding.
We hebben ook al een keer beleefd geen water omdat er een leiding gesprongen was, nou dan heb je een probleem je mag niet naar de toiletgebouwen want alles wordt afgesloten anders wordt het een puinhoop. Gelukkig zijn ze op de camping snel met repareren en komt alles snel weer goed.

Zaterdag hadden we een drukke dag we hadden 7 wissels dat betekend 7 gezinnen eruit en 7 er weer in. De gasten komen soms heel laat vooral op zaterdag ivm zwarte zaterdagen dat komt door de verschrikkelijke drukte op de wegen en ze hebben vaak slecht weer gehad in Frankrijk want in (Frankrijk is het heel slecht weer) en dan komen ze bij ons en schijnt de zon en dat is natuurlijk heerlijk, al is het hier niet echt heel heet zoals het kan zijn in Zuid Frankrijk.

Vorige week zijn we een dagje naar Montpellier geweest. Montpellier dank zijn bijnaam “Parijs van het zuiden” aan de statige boulevards, fraaie parken,17e en 18e eeuwse herenhuizen en zelf een heuse Arc de Triomphe. De stijl van de bouw doet meer denken aan Barcelona. Het is een prachtige stad met een eigen allure. We waren verbaasd over deze mooie stad. Veel oud heden en fraaie gebouwen wat bewaard is gebleven. Een historisch binnenstad met prachtige pleinen, en terrasjes. De reusachtige poortboog de Hotel de Region is de zetel van het regionaal bestuur van Languedoc-Roussillon. De Opéra de Comédie gebouw is in 1888 naar het voorbeeld van die van Parijs gebouwd. Dit gebouw staat op het prachtige plein midden in de stad. Het hart van Montpellier. Het was een prachtige dag. Foto’s zal ik mee sturen.

Ondertussen is Bart thuis gekomen van boodschappen doen. Hij zegt dat het erg druk is in de plaats Vias. Het is file rijden de laatste weken overal waar je naar toe wil is het druk. Dit is een hele drukke omgeving met veel vakantiegangers en dat merk je nu het nog volop vakantie is.

Ook wij zitten nog volop in de drukte. Deze week hebben we nog wissels van gasten, volgende week vertrekken langzaamaan de gasten en zaterdag 30 augustus hebben we een ware leegloop want dan vertrekken er 9 gezinnen en blijven er nog 3 gezinnen over van de 19 gezinnen die we hadden, en die blijven tot 13 september.
Zoals jullie zien zitten we in de laatste weken van de vakantie, het is erg snel gegaan de vakantie periode voor je het weet zijn we thuis in Wezep. Wanneer we precies naar huis kunnen horen we morgen want dan komt Martin van “Happy Tent” bij ons op bezoek.

Verder beleven we wel het een en ander met gasten maar deze verhalen bewaren voor als we thuis zijn, dan krijgen jullie ze te horen.

We willen jullie hartelijk bedanken voor jullie mails en reacties op de weblog.

Tot mails maar weer.

Succes weer buurtjes!

• 19 Augustus 2014 - 13:37

Hilda Sikkema:

Mooie stad!
    Leuk dat ik er zo ook even een kijkje kon nemen.

Succes gewenst de laatste weken.

gr.
    Hilda

• 20 Augustus 2014 - 16:50

B&J:

Montpellier mooie stad ? Wij hebben alleen herinneringen aan garage ivm autopech. En gedwongen op een camping. Dus niet positief . Sterkte met drukte en het weer .

• 20 Augustus 2014 - 16:53

B&J:

Mooie foto's

• 24 Augustus 2014 - 15:59

Marjo:

Als ik jullie was bleef ik nog maar een tijdje in Frankrijk. Hier is het koud en nat, ook hebben wij de verwarming weer aan. Geniet nog even van de zon en de vrije tijd nu alle mensen weer naar huis terug gaan.
    Hartelijke groet, Marjo en Dick