Wind: Spaans: Viento - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Wind: Spaans: Viento - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Wind: Spaans: Viento

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

22 Juli 2016 | Spanje, Platja d'Aro

Lieve mensen,
Het regent hier en ik dacht nu heb ik even tijd om te schrijven. We wachten nog op gasten maar het schijnt weer druk te zijn op de weg.

We krijgen een druk weekend want er komen veel gasten en er gaan ook gasten weer vertrekken. Zaterdag gaan er 3 gezinnen vertrekken en komen er 5 gezinnen bij en maandag gaan er ook 3 gezinnen vertrekken en komen er 7 gezinnen bij en dan zitten we helemaal vol zowel de lodge tenten als de luxe tenten.

De gasten hebben helemaal geen zin on naar huis te gaan want het bevalt ze hier erg goed er zijn zelf al gasten die weer geboekt hebben voor volgend jaar.

Ook zijn de gasten erg tevreden, wat ze nodig hebben krijgen ze en met onze informatie kunnen ze veel. We maken ze wegwijs naar Barcelona en naar andere activiteiten die hier mogelijk zijn. En soms heeft iemand de auto kapot en komen ze bij Bart voor een tip en stuurt Bart ze door naar een garage. Je moet hier van alle markten thuis zijn want ze komen met de meest uiteenlopende vragen, of wij een magnetron hebben om vlees te laten ontdooien.

Eergisteren hadden we zo erge wind, Viento, dat onze zijwand eruit vloog, met z’n tweeën de zijwand er weer ingezet en nog beter vast gezet en nog maar een stormband over de luifel. Er zijn heel wat voortenten en of luifels gesneuveld op de camping.

Dinsdag een dagje strand gehad er was behoorlijk wat golfslag dus het was meer deinen op de golven dan zwemmen maar het was heerlijk.

Donderdag hadden we ook geen wissel dag en zijn we lopen naar het dorp geweest en op een terrasje gezeten. Jullie zien, we genieten er ook van als we vrij zijn. Maar als we op de camping zijn dan komen er steeds gasten aan voor vragen of een praatje maken.

Afgelopen week had iemand mieren in de tent er zaten overal mieren in de kastjes en in de potten en pannen overal deze mevrouw was alleen met 3 kinderen ze werd er helemaal gek van, Bart ernaar toe en wat bleek er zat een heel nest. Deze hebben ze uitgeroeid en was het probleem weer opgelost.

We krijgen regelmatig mensen van de camping voor vragen over de lodge tenten, dan laten wij hun een tent zien als deze niet bezet is. Ze vinden het prachtig en willen dan ook een tent huren. Wij vertellen kijk op de site van Happy Tent daar kun je alles vinden.

Op een dag kwamen er twee dames van het toiletgebouw naar mij toe met een Nederlands sprekend Jongetje. Hij was zijn Mama kwijt en ze vroegen in het Spaans of ik wist waar zijn moeder was. Ik zei tegen het jongentje kom maar mee en tegen de dames dat ik hem wel mee nam. Zij helemaal blij want zij spreken geen Nederlands en geen Engels. Het jongentje wist precies waar hij wezen moest en zijn mama was blij dat hij terug was. Ik heb tegen de dames gezegd dat hij bij zijn Mama is. gratia gratia zeiden de dames dat betekend dank je wel. Zo leer ik een beetje spaans.

Inmiddels schijnt de zon weer en zijn de gasten binnen. Ze hadden onderweg veel regen gehad en zijn blij dat hier de zon schijnt. De tent vonden ze keurig en ze hadden er helemaal zin in. Ze kenden Roelf en Corien en de buren van Roelf en Corien vanuit Zwolle komen ook en die kennen elkaar ook weer, ja het wereldje is klein.

Vandaag hadden we ook weer veel wind en zijn er palen gebroken van de lodge tenten de schroeven waren gewoon door midden zo veel wind en de touwen waren gebroken, Bart heeft alles weer gerepareerd. Gelukkig weet hij hoe het moet want hij heeft de tenten zelf opgezet.
Ik stop er weer mee tot de volgende keer.

Vriendelijke groet,
Liefs,

Bart en Dineke

• 22 Juli 2016 - 18:59

Folly:

Lieve mensen. Wat weer veel belevenissen bij jullie. Ik geniet er elke keer weer van.
    Tot de volgende keer. Liefs Folly

• 26 Juli 2016 - 18:28

Hilda:

Genoeg te beleven daar bij jullie!
    groetjes
    Hilda