Bosbranden - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Bosbranden - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Bosbranden

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

06 Augustus 2016 | Spanje, Platja d'Aro

Lieve mensen,
Het is hier ontzettend droog omdat er nog steeds geen regen valt. We hebben in de 6 weken dat we hier zijn 1 klein buitje gehad. Het is steeds mooi weer en de zon schijnt volop.
30 km bij ons vandaan zijn bosbranden uitgebroken en daar moesten 3 campings worden ontruimd, dat is niet fijn.
Vannacht werd ik wakker van een rooklucht en een harde wind, ik ben gaan kijken of er iets aan de hand was maar het was bewolkt dacht ik en er was niets te zien. Maar vanochtend zag ik overal as liggen op de tafel en op het kastje. Dus de bewolking bleek achteraf rook te zijn en dat trok over de onze camping heen maar wij hebben verder geen last gehad van de bosbranden. Wel vliegen er voortdurend vliegtuigen over voor het blussen van branden.

Afgelopen week kregen wij bezoek van een mevrouw die vorig jaar bij ons een tent had gehuurd. Nu is ze bij Vancansoleil omdat Happy Tent vol zit. Ze bracht ons een zakje groente van haar eigen tuin omdat ze het vorig jaar zo leuk vond bij ons en het speet haar dat wij geen ruimte meer hadden. Nou dat vonden wij wel heel erg leuk dat ze een zakje groente mee had genomen van haar eigen tuin. Er zat een heerlijke couchet in en tomaten, komkommer, het is altijd lekker uit eigen tuin.

Vandaag hadden we maar 1 wissel dus we zijn nu vrij en willen vanmiddag naar het dorp, dat is altijd gezellig even een terrasje pakken.
Maandag hebben we een drukke dag dan gaan er 7 gezinnen vertrekken en komen er 7 gezinnen weer aan. Dus dat is vroeg op en de hele dag bezig zijn maar dan is het de rest van de week weer wat rustiger. Dus geen klagen hoor. We gaan regelmatig naar het strand of zwembad en afgelopen week hebben we langs de kust gereden dan heb je prachtige uitzichten op het water en op de baaien. De omgeving is hier prachtig helaas kan ik geen foto’s plaatsen op de site, ik heb ze gemaild maar het is nog niet voor elkaar ze zullen wel vakantie hebben. Maar als we thuis zijn komen jullie de foto’s maar bekijken.

Op dit moment zitten we op de helft de tijd gaat snel.

We wensen jullie het allerbeste en tot de volgende keer.

Vriendelijke groet,

Liefs

Bart en Dineke

• 06 Augustus 2016 - 20:40

Folly:

Lieve vrienden.. Fijn om zoveel over jullie reis te lezen. Jullie beleven veel. Hier valt te veel regen.
    Morgen, zondag, zal het weer een beetje warmer zijn. Goed voor de tuin.
    Liefs van Folly