Barcelona en wateroverlast - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Barcelona en wateroverlast - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Barcelona en wateroverlast

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

14 September 2016 | Spanje, Platja d'Aro

Lieve mensen,
Het heeft even geduurd dat ik schreef maar dat kwam omdat een vriendin op bezoek was en zij is vannacht vertrokken.

Vorige week donderdag zijn wij met haar naar Barcelona geweest, het was prachtig. We moesten een tent brengen van Happy tent naar een fabriek in Barcelona, en we dachten dan knopen we er een mooi dagje Barcelona aan vast. We zijn s’morgens met de bus rond geweest in Barcelona en toen een stuk gewandeld en daarna een andere route met de bus zodat we heel Barcelona hebben gezien. Ook hebben we de Fonteinen lichtshow gezien s’avonds om half 10, we waren dan ook pas tegen 24.00 uur thuis op de camping. Een lange dag maar prachtig. We hebben er van genoten.

Ook zijn we met ze’n tweeën op een avond naar Platje d’Aro geweest om te winkelen, reuze gezellig. We gingen regelmatig zwemmen zowel in de zee als in het zwembad, en Bart maar werken. Maar we hebben het erg gezellig gehad.

Nu de laatste loodjes; vanochtend om 4.00 uur hebben we onze vriendin naar het vliegveld Gerona gebracht en het was heel slecht weer, het begon om half 2 te flitsen en dat ging maar door en er kwam geen regen. Toen we onderweg waren en vlak bij Gerona brak de bui los en zo erg dat auto’s op de snelweg stil stonden. Er lag enorm veel water op de weg en daardoor kon je niet goed rijden. Toen we onze vriendin hadden afgezet en wij terug gingen kregen we nog zo’n bui en dat bij Platje d’Aro. Op de camping aangekomen leek het wel een meer zoveel water stond er. We mochten met de auto naar onze caravan rijden. Normaal mag er geen auto verkeer plaats vinden voor 7.00 uur s’ochtends, maar het was zo slecht weer en zoveel onweer en regen dat het mocht. We kwamen bij de caravan en we konden nauwelijks uit de auto komen zoveel water. Bart is toen de putten bij langs gegaan om deze blad vrij te maken zodat het water weg kon. Maar des ondanks stonden er toch 3 tenten onder water. Zelf een slaaptent stond 10 cm water in. Het was een drama, wij hebben de mensen in een andere tent gedaan en zijn vandaag 2 tenten schoon gaan maken. Het was een en al blubber zelf in de kastjes stond blubber. Maar goed dat is weer opgeruimd en langzamer hand werken we naar onze terug keer naar Nederland. Daar hebben we weer zin in om onze kinderen en kleinkinderen weer te zien en te spreken en te knuffelen. En natuurlijk jullie weer te zien en te spreken.

We gaan maandag 19 september vertrekken en hopen dinsdagavond 20 september thuis te zijn. We willen jullie heel hartelijk bedanken voor de belangstelling en voor jullie reacties op de weblog en de mails die wij ontvangen hebben. Ook voor ons is het fijn te lezen hoe het met jullie gaat en wat er zo al gebeurt in jullie leven.

We hebben 3 jaar dit werk gedaan, met heel veel plezier, maar we gaan ermee stoppen. We willen volgend jaar weer eens rondtrekken met onze caravan door Europa en daar komt nu niets van en dat is ook jammer. Je moet keuzes maken in het leven.
Verder wens ik jullie heel veel sterkte met alles en hoop jullie snel te ontmoeten.

Hartelijke groet,
Liefs
Bart en Dineke

• 14 September 2016 - 21:08

Willy Westerman:

Sterkte met het opruimen en een goede reis naar huis.

• 14 September 2016 - 22:57

Danny Schurink:

Hoi Bart en Dineke,

Met heel veel plezier en belangstelling heb ik al jullie blogs gelezen. Fijn dat je weer je familie in de armen kunt sluiten binnenkort. Maar wat zal ik de verhalen missen en wat vind ik het jammer dat jullie ermee stoppen. We hebben het dit jaar leuk gehad in Bretagne en het gastechtpaar was aardig hoor... Maar het was bij lange na niet zo gezellig als met jullie afgelopen jaar. Daar was ons hele gezin het unaniem over eens. We wensen jullie alle goeds en Gods zegen toe in alles. Hopelijk spreken we elkaar nog eens. Het ga jullie goed!

Groetjes uit Genemuiden!

Tabitha, Danny, Jelmer, Nadine, Laureen en Matthé.

• 15 September 2016 - 09:10

Marjo En Dick:

Hallo Dineren van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er samen met Bart een mooie dag van en tot volgende week.

Groeten uit de Noordsingel

• 15 September 2016 - 09:41

Folly Brink:

Lieve vrienden. Dineke bedankt voor de fijne verslagen. Ik heb ervan genoten. Voor deze dag: Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Gods zegen wens ik jullie toe en een fijne dag. Sterkte met het afbreken en schoonmaken,en goede reis terug. Tot volgende week. Folly

• 15 September 2016 - 09:49

Nelianne:

Hoi Bart en Dineke

Wat een avonturen!
    Dineke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Tot snel.

Groetjes van Paul, Nelianne en David