Bosbrand - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Bosbrand - Reisverslag uit Platja d'Aro, Spanje van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Bosbrand

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

14 Augustus 2015 | Spanje, Platja d'Aro

Lieve mensen,
Hierbij de laatste ontwikkelingen vanuit een regenachtig Spanje.

De afgelopen dagen was het prachtig weer en dus togen we op dinsdag onze vrije dag naar het strand. Het was er erg vol maar er was nog plek achteraan in de rij. Maar in de zee was ruimte genoeg en heb dan ook lekker gezwommen. Het zeewater is heerlijk warm en zo lekker schoon. Af en toe deinende golven waar je zo lekker op kunt dobberen. Dat is echt genieten.

Toen we terug kwamen op de camping rond een uur of 17.00 uur hoorden we enorme veel sirenes en even later kwamen er helikopters vlak boven de camping rond vliegen we wisten dit is misse boel en ja hoor er was bosbrand op een 1,5 km afstand van de camping. Onder de helikopters hingen zakken met water en vlogen af en aan, en de sirenes bleven loeien. De camping was in rep en roer iedereen stond te kijken in afwachting wat er komen gaat, maar gelukkig hadden ze de brand snel onder controle en dat is maar goed ook want het is hier erg droog, en dan is de ramp niet te overzien.

Donderdag hebben we een eind gefietst en foto’s gemaakt van de prachtige baai, helaas kan ik de foto’s niet laten zien want het lukt niet om de foto’s op de weblog te zetten. Als we weer thuis zijn kunnen jullie ze bekijken dat is altijd mogelijk.

Zaterdag hebben we een drukke dag er gaan 7 gezinnen vertrekken en er komen ook nog 7 gezinnen. De meeste gasten gaan vannacht vertrekken en hebben wij morgenochtend 7 lege tenten dan gaan we vroeg opstaan om de tenten te controleren zodat we op tijd klaar zijn en de nieuwe gasten er in kunnen ontvangen.

De gasten hebben het hier enorm naar de zin en willen massaal weer terug komen zowel bij ons als op de camping. Er wordt bijna dagelijks geboekt en wij hebben Martin onze baas al vast ingelicht dat het misschien druk wordt volgend jaar.
Martin komt a.s. Dinsdag en heeft dan meteen een gesprek met de directie van de camping. Er zullen wel meer Lodge tenten bij komen want men wil steeds luxer kamperen. Maar voor ons is het leuk dat mensen zo tevreden zijn we hebben nog geen gemopper gehoord.

Afgelopen week kregen we nog een nieuwe aankomstlijst en bleek dat we vol zitten t/m 29 augustus en dan gaan langzamerhand de meeste gasten weer vertrekken en de laatste 7 echtparen gaan 12 september vertrekken dat zijn de laatste gasten.
De tijd gaat snel over 4 weken is het al weer klaar en komen we langzaam aan weer op huis aan.

We wensen jullie goede vakantie of een behouden thuiskomst en natuurlijk het allerbeste voor iedereen.
Hartelijke groet,

Liefs

Bart en Dineke

• 14 Augustus 2015 - 22:15

Martine Van Wolfwinkel:

Ha Bart en Dineke, spannend die bosbrand,gelukkig is het goed afgelopen.
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Jullie hebben het wel druk maar genieten ook volop volgens mij!
    Hartelijke groeten van Arend en mij.

• 14 Augustus 2015 - 23:59

Hilda Sikkema:

Gelukkig bleef jullie de bosbrand bespaard!
    Wat gaat de tijd toch snel; jullie hebben het al over terugkomen!
    Maar voorlopig even de handen nog vol dus aan de campinggasten!
    Succes met alles!

• 15 Augustus 2015 - 10:31

Paul & Nelianne:

Dat leek me inderdaad even schrikken zo'n bosbrand in de buurt!
    Leuk om jullie blog weer te lezen, veel plezier en succes de komende tijd!
    Groeten,
    Paul & Nelianne

• 18 Augustus 2015 - 18:13

Frouk Ijtsma:

Ja bosbranden in de zomer, dat komt nogal eens voor. Gelukkig niet op de camping w aar jullie nu zijn. Wij zijn ook al weer een week op de camping in friesland. Geen last van bosbranden, maar juist genoeg water!!. Vandaag gelukkig droog. Goed weer om te fietsen. Jullie veel plezier verder en succes.
    groeten, klaas en frouk