Dagje uit - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Dagje uit - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Dagje uit

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

12 Mei 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,

Woensdag 7 mei een dagje uit: heerlijk!!

We zijn naar Pézenas geweest, Pézenas is een oud historisch stadje. De straatjes lijken wel het decor in een historische film, prachtig en zo oud. We kwamen een winkeltje voorbij met allemaal koekjes, en prachtige koektrommeltjes. Ze hadden ook chocolade eitjes die mochten we proeven dit waren eitjes gevuld met amandel heerlijk, verder waren er veel boetiekjes en leuke winkeltjes en terrasjes, heel gezellig.

In de middag zijn we doorgereden naar een meer Lac du Salagou dit meer is omgeven met bergen en we kwamen dan ook vanuit de bergen naar het meer en keken er zo op het meer uit prachtig. We hebben ons weg vervolgd en zijn langs het meer gereden met prachtige gele brem, en zo gingen we weer campingwaarts.

Donderdag een dag om zelf eens aan de slag te gaan de caravan moet een beurt en de was moet gedaan worden en boodschappen jaja dat hoort er allemaal bij. Als we vandaag alles doen dan kunnen morgen naar het strand want dan is het weer prachtig strandweer.

Vrijdag inderdaad strandweer het was zelf warm 27graden dus heerlijk aan het strand gezeten, het was druk want de Fransen zijn vrij.

S ’avonds gaan er twee gezinnen naar huis, dat betekend dat we om 20.00 uur bij de tenten moeten zijn voor inspectie, het was weer keurig in orde dus konden we het weer afstempelen en krijgen ze de borg terug.

Er waren gasten die vroegen hoe laat ze weg mochten en hoe laat wij willen komen, we hebben gezegd dat dat aan hen ligt als jullie weg willen dan komen wij.

Toen gebeurde het, zaterdag om 6.00 uur opstaan want er waren 2 gezinnen die om 6.30 uur willen vertrekken, en om 9.00 uur ging het ander gezin de laatste. Voorlopig hebben we deze week geen gasten, en hebben wij ook een week vrij en kunnen we verder de omgeving verkennen. A.S. Zaterdag 17 mei komen de eerste gasten weer. De gasten waren weer erg tevreden en bedankten ons.

Doordat we vroeg op stonden zijn we nadat de gasten uitgezwaaid hadden naar de zee gelopen en daar zagen we doordat het helder was de Pyreneeën met sneeuw bedekt. Prachtig!!!

Zaterdag een strand wandeling bij Agde gemaakt van 2 uur op blote voeten. (Voetmassage) want er lagen ook veel schelpen.

Zondag Moederdag en kreeg als eerste een mail van Marleen en Bart met een bos bloemen voor Moederdag ik was zeer verrast en s ’avonds wezen Skype’n met de kinderen en kleinkinderen en zo was het toch een mooi Moederdag. Ook waren we weer online verbonden met Noorderlicht.
S ’Middags een fietstocht gemaakt. Ik wilde jullie de flamingo’s laten zien maar het lukte niet om de video toe te voegen. Dus wilde ik heel graag nog eens naar dat gebied om een foto te nemen zodat ik deze wel kon laten zien aan jullie. Bart had niet zoveel zin maar uiteindelijk ging hij toch mee en toen wij daar aankwamen bij het mooie gebied was er geen flamingo te zien. Ik was helemaal teleurgesteld en wij maar kijken en kijken en zijn toen maar weer terug gegaan en ineens riep ik daar staan er 2 en ja hoor er waren 2 maar het was erg veraf om ze op de foto te krijgen, maar ik heb ze erop. De vorige keer waren er heel veel. Volgende keer beter maar het was een mooi fietstochtje.
S’ Middags Dusseldorp gehoord.

Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groeten
Bart en Dineke

• 12 Mei 2014 - 21:21

Martine:

Hoi Bart en Dineke,
    Volgens ons vermaken jullie je wel daar.
    Grappig die Flamingo's die heb je op Bonaire ook volop.
    Maartje krijgt nu bestralingen, hopen dat dit eindelijk wel effectief is.
    Wij hebben eigenlijk ook wel zin in vakantie maar we moeten even geduld hebben,misschien gaan we even kamperen rond Hemelvaartsdag .
    Geniet maar lekker, liefs Arend en Martine

• 14 Mei 2014 - 13:36

Anneke Hamming:

Ha Dineke en Bart,

Net een berichtje geplaatst, maar ik zie t niet terug..digi-beet.
    Nog maar een keer, met de kans dat er nu 2 berichten staan.

Het lijkt erop dat jullie het daar prima naar de zin hebben?

Een goed ' gast-team' .

En alleen maar leuke mensen als gast, misschien komt er ook nog weleens een chagrijn langs, maar dat weten jullie vast wel op te lossen.

Zo krijgen wij ook zin in onze vakantie..het duurt nog ff.
    Het was hier eerst erg mooi weer, maar nu al een paar weken: echt Hollands.

Het is leuk om jullie berichten te lezen. Hou vol.

Vr gr Anneke ( ook namens Ite)