Bezoek - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

20 Juli 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,
Hier ben ik dan eindelijk weer de laptop is gemaakt. Er was een ICT man op de camping en die heeft mijn laptop gemaakt ik kon hem wel omhelzen maar ik heb het gelaten bij een flesje rosé. Doordat ik geen internet had kon Maarten on ze schoonzoon ons niet helpen. Meestal kijkt hij even mee en dan is het zo opgelost maar dan kon dus niet.

Gelukkig is het nu opgelost en zal ik weer regelmatig iets van ons laten horen.
Begin juli hebben we planten opgehaald voor de service tent om deze een mooi gezicht te geven. We zijn naar een tuincentrum gegaan en hebben daar 2 rode Oleanders gehaald en intussen staan ze prachtig in bloei.
Ook hebben we een bord staan met welkom en zetten daar de namen op van de families die komen dat vinden ze vaak erg leuk er worden zelfs foto’s van gemaakt.
Martin van Happy Tent is ook wezen kijken naar de tenten waar water in stond van de overstroming. Er is weinig aan te doen we staan eigenlijk te laag op de camping en dit zal Martin overleggen met de camping beheerder. Dus nu maar hopen dat we niet weer een zodanige bui krijgen dat alles onderloopt. Af en toe hebben we hier ook wel een bui maar dan is er niets aan de hand met de tenten.

Ook hebben we ongewenst bezoek gehad van mollen of een woelmuis het was bergje op en bergje af in 2 tenten en er waren gangen onder het tentzeil in de grond dat doet waarschijnlijk de woelmuis. Deze zijn moeilijk te vangen. Maar zo konden we er geen gasten in laten wonen, dus heeft Bart op een vroege ochtend, want het is warm in de tenten overdag” de grond onder de tenten weer glad gemaakt. We hebben een paar dagen gewacht om de tenten weer in te ruimen maar toen de beesten weg bleven hebben we de tenten weer ingericht en schoon gemaakt.

Op dit moment is het erg druk op de camping en vanaf maandag hebben wij alle 19 tenten vol en zijn de tenten ook vol tot aan 20 augustus. Op dit moment moeten we nee verkopen want er komen nog steeds mensen bij ons Fransen en Duitser om een tent, maar helaas voor hen hebben we geen tent meer leeg. Maar voor ons is dat leuk want daar ga je voor. Afgelopen vrijdag kwamen er 5 gezinnen en zaterdag 3 gezinnen en maandag komen er 7 gezinnen. Donderdag ervoor hebben we alle tenten in orde gemaakt we hebben een flesje rosé neer gezet en dan zet ik er 2 glazen bij dan lijkt het gezellig. We vegen de tenten nog een keer aan want het kan hier enorm waaien en dan ligt er weer rommel in de tent en dan zorgen we dat het schoon is.

Ook hadden we nog tijd om een dagje weg te gaan we hebben een strandwandeling gemaakt naar Agde van 8 km en 8 km terug dat was heerlijk. Goed voor de conditie.

Vorige week kregen we bezoek van het gastechtpaar van Camping Valdaro in Spanje. Dat was heel gezellig en kun je ervaring uitwisselen. Zij deden sommige dingen anders dan wij en we hebben een paar tips overgenomen van hen.

Vorige week dinsdag kwam mijn ex collega, zij stond in Agde vlak bij ons op de camping en is een aantal keren op bezoek geweest. Voetbal kijken deden we bij ons op de camping want dat was reuze gezellig. Alle Nederlanders in het oranje prachtig. We zijn een dagje met haar naar Carcassonne geweest waar een sprookjesachtig ridderkasteel staat omringd met zware muren en voorzien van talloze kleine en grote torens. Het is een prachtig kasteel we zijn erin geweest en bij het kasteel zijn allemaal straatjes met winkeltjes en ateliertjes. Heel gezellig. We hebben op een terrasje gezeten en koffie gedronken de ober was een charmeur want wij kregen een eisje mijn collega en ik maar Bart kreeg niets. Toen hebben wij maar een ijsje voor Bart besteld. Gisterenavond is ze nog even geweest en afscheid genomen want ze gaat maandag naar huis. We hebben heerlijk bij kunnen praten want het was een hele leuke collega we blijven contact houden.


Op een dag liep ik op de camping en kwam de security op mijn af want ik had geen bandje om, dit moet iedereen om van de gasten op de camping, maar omdat wij van Happy Tent zijn hebben wij een bandje die ook af kan en ik had het bandje niet om. Maar de security kenden mij waarschijnlijk niet dus moest ik mee naar de receptie. Ineens zag ik Bart en riep hem en toen zei de security OOOO dan is het goed. Ik balen, Bart kennen ze wel en mij nemen ze mee.

Zoals jullie zien genieten we nog volop van onze job we ontmoeten leuke gasten maar maken ook veel mee met de gasten en dat maakt het leuk en uitdagend.
Ik stop er nu eerst mee het wordt vervolgd. Foto’s van wateroverlast e.d. zal ik bij voegen.
We wensen iedereen die op vakantie gaat een goede tijd en geniet ervan.
Tot mails maar weer het ga jullie goed.

Hartelijke groet,
Bart en Dineke


  • 20 Juli 2014 - 15:29

    Hilda Sikkema:

    Fijn dat jullie nog zo genieten van jullie job!

    Oleanders, prachtig!

  • 20 Juli 2014 - 15:29

    Willy Westerman:

    Leuk om weer iets van jullie te horen.
    Zo maak je van alles mee, tot ondergrondse dieren aan toe.
    Zie je ze nog op andere plekken rondkruipen?
    Hier hebben we ook tropische dagen. Ik ben benieuwd hoe warm het vanavond in "Morgenster" is. Hopelijk komt er vanavond een regenbuitje, frist het even weer lekker op.
    Leuke foto,s die julie hebben gestuurd!
    Tot horens,
    Groetjes Fred en Willy.

  • 20 Juli 2014 - 16:20

    Martine:

    Wat een leuk bericht, jullie zijn wel lekker bezig daar, klinkt goed. Nog geen heimwee?
    liefs Arend en Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vias

Camping Frankrijk

Camping Frankrijk

Recente Reisverslagen:

18 September 2014

We zijn weer thuis

14 September 2014

Mosselen en thuiskomen

31 Augustus 2014

Weemoed

19 Augustus 2014

Montpellier

11 Augustus 2014

Een week vol belevenissen
Bart en Dineke

Dit zijn de Lodge tenten van Happy Tent.

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 34666

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 24 September 2016

Spanje 2016

02 Juli 2015 - 15 September 2015

Spanje 2015

10 April 2014 - 15 September 2014

Camping Frankrijk

Landen bezocht: