De eerste gasten - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu De eerste gasten - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

De eerste gasten

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

29 April 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve allemaal

Zaterdag 26 april vroeg opstaan want de 7 tenten moeten in orde gemaakt worden voor de gasten die gaan komen vanmiddag.

We gaan de tafels en stoelen en de parasol buiten zetten want het is mooi weer. Dat geeft een goede en gezellige ontvangst, ook krijgen ze een fles Rosé. De ramen ga ik ook nog even schoonmaken want het heeft geregend en het is hier ook erg stoffig.

We zijn net klaar om 12.00 uur of de eerste mensen staan al voor de service tent: zijn we te vroeg? Nee hoor kom maar verder, Bart neemt de formulieren in ontvangst en ik bied ze een glaasje drinken aan dat vinden ze erg prettig na een lange reis. Deze mensen vonden het prachtig de tent en het ontvangst ze hadden nog nooit eerder gekampeerd, dus was het een hele belevenis. Bart heeft ze naar hun tent gebracht.

Een half uur later stond de familie Immerzeel van de Noordsingel voor de service tent. Het was een hartelijk weerzien, ook zij moesten het een en ander afwikkelen en toen gauw naar de tent.

Daarna liep het steeds rustig door en konden we rustig met de mensen praten, de laatste kwam om 16.30 uur. Er waren ook mensen die al vaker van “Happy Tent” gebruik hadden gemaakt dan hoef je niet zo veel uit te leggen. Ook hebben we de mensen verteld over de informatie die we hadden van de omgeving, dat vonden ze geweldig en werd heel erg gewaardeerd.

Al met al waren alle mensen erg tevreden ze bedankten voor de gastvrijheid en vonden de tenten prachtig, en natuurlijk de fles Rosé vonden ze heerlijk.

En wij hadden ook een goed gevoel en zeiden tegen elkaar de vuurdoop hebben we gehad en die zijn we goed doorgekomen.

Als we nu op de camping lopen en de mensen tegen komen groet iedereen je zelf de kinderen, dat is wel heel leuk.

Komende week zijn we vrij als er te minsten geen gekke dingen gebeuren.

Maandag hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt van een uur en nog even aan het strand gezeten heerlijk!!!

Dinsdag naar Béziers geweest een stad 15 km bij ons vandaan. Het was een mooie stad met veel oudheden. Door de stad loopt het, “ Canal du Midi” met 7 sluizen over een afstand van ongeveer 100 meter en een verval van 13 meter. Er gingen 4 boten door de sluizen nou dat duurde wel even voor ze er door waren. Het “Canal du Midi” loopt verder en gaat als aquaduct over het Kanaal Orb. Het was een heerlijke dag.

Zo zien jullie, soms hard werken en soms heel veel genieten. We genieten volop ook omdat het prachtig weer is.

Zaterdag komen er weer nieuwe gasten en moeten de tenten weer klaar staan.

A Dieu,

Bart en Dineke

• 29 April 2014 - 23:34

Martie:

Gezellig, zoals je schrijft. Je ziet het gebeuren.

• 30 April 2014 - 13:54

Jantina&Berend:

Leuk om zo van jullie te horen. Geniet van je gasten , mooie weer ,elkaar.
    Dat het weer hier ook bijzonder is zullen jullie al wel gehoord hebben .Zon regen hagel .Temp.boven en onder gemiddelde.
    Zondag een geweldige dienst met dopen van Johny. Er bij zijn toch even anders dan via internet.
    groet.

• 05 Mei 2014 - 11:41

Dicky Bruins:

Leuk jullie berichten te lezen en dat jullie genieten.
    Het lijkt me een heerlijke combi.
    Je blijft zo in de vakantiesfeer.
    Groetjes