Het achterland - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Het achterland - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Het achterland

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

26 Mei 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,

Na al die wind en regen en de bulderende zee zijn we in rustig vaarwater gekomen.
Vrijdag 23 mei het belooft een prachtige dag te worden de zon schijnt volop dus trekken wij erop uit, het wordt de Pelgrims route. Deze route gaat dwars door de woestenij naar Saint-Guilhem-le Désert.

Als eerste ging de route naar Pont du Diable een middeleeuwse brug, deze brug staat op Unesco wereld erfgoed lijst. Onder de brug door stroomt de Gorge de L’Hérault. Het gebied is erg rotsachtig en de rotsen zijn dan ook uitgesleten door het stromend water.

Vandaaruit gaat de tocht naar het dorpje Saint-Guilhem-le-Désert. Via smalle straatjes met tal van Ateliers en souvenirs winkeltjes komen we uit op een plein voor de kloosterkerk, met een plataan van ruim 150 jaar oud, prachtig ik zal een foto bij doen.

Het is een prachtig oud dorpje. De tocht gaat verder langs de Gorges de L’Harault door het gebied de Montagne de la Séranne een woest gebergte. Het was een schitterende route al en toe even eruit om te picknicken en iets bekijken.

Op de terug weg hebben we besloten om helemaal door de Montagne gebied te gaan, en zijn we een weggetje ingereden heel smal.Later bleek dat het een gevaarlijke weg was en Bart had dit wel gezien maar mooi niets gezegd.
Ja en toen een tegenligger, hoe gaan we dit oplossen de ene kant hele grote stenen en de andere kant een afgrond, nou de een iets vooruit de ander nog iets aan de kant de spiegels in en ja hoor toen ging het.

De weg was 19 km lang dus we zijn niet zo maar terug, maar ik moet zeggen het was een prachtige weg met prachtige vergezichten. Gelukkig zijn we maar 3 keer een auto tegen gekomen en verder was er geen mens te bekennen behalve wielrenners. Het was een prachtige dag met veel zon. Foto’s zal ik bijvoegen.

Zaterdag gingen er gasten vertrekken en kwamen er gasten. De gasten die gingen waren erg tevreden en wilden eigenlijk niet weg. Het waren hele gezellige mensen en konden er goed mee praten en dat hebben we dan ook wel gedaan. Af en toe moeten mensen hun verhaal even kwijt en daar nemen we de tijd voor.

De gasten die kwamen vonden het fantastisch ,zo’n warm welkom. Ze vinden het leuk als alles buiten staat de stoelen en tafel en parasol en natuurlijk de fles Rosé.

Zondag hebben we een heerlijke dag gehad, kerkdiensten luisteren en lekker gewandeld langs het strand heerlijk.

Vandaag maandag moesten wij de hoezen om de matrassen leggen van de tenten die we nog niet hadden gedaan. De tenten die bezet zijn waren al gebeurd maar we hadden niet genoeg en deze heeft Martin afgelopen maandag mee genomen en nu konden wij de tenten afmaken. Dus vandaag een druk dagje. Morgen nog een tent klaar zetten voor de gasten van woensdag.
En zaterdag komen er weer 3 gezinnen en vertrekken de anderen weer.

En zoals het nu lijkt wordt het weer goed, dus dat komt helemaal goed.

Wij wensen jullie goede dagen, en tot mails maar weer.

Hartelijke groet,
Liefs
Bart en Dineke

• 27 Mei 2014 - 15:45

Hilda Sikkema:

Mooi gebied daar.
    Een leuk leven hebben jullie wel !