Verjaardag Bart 9 juni - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu Verjaardag Bart 9 juni - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Bart en Dineke Dertien - WaarBenJij.nu

Verjaardag Bart 9 juni

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dineke

06 Juni 2014 | Frankrijk, Vias

Lieve mensen,

3 juni van ochtend werden we wakker van het vogelen zangkoor. De vogels zongen hun hoogste lied.
Er was zelf een Wielewaal bij; kennen jullie het liedje “Kom mee naar buiten allemaal dan zoeken wij de Wielewaal en aan het eind zing je, en dat doet de Wielewaal dus ook “jubel joho jubel joho” Jubel joho zingt zijn lied. Prachtig.
Hier zit ook een Nachtegaal en nog veel meer mooie vogels met prachtige kleuren en een prachtig lied. We horen ook een uil maar hebben hem nog niet gezien.

Deze dag zijn we weer op het strand geweest en hebben schelpen gezocht voor Hilda. Nee, wees maar niet bang dat we dit voor jou allemaal doen, we vinden het zelf ook prachtig. We nemen zelf ook een aantal mee want ze zijn heel mooi je vindt steeds weer andere soorten.

4 juni naar Vias op de fiets boodschappen doen, toen we klaar waren kreeg Bart een lekke band dat was balen want het was wel een uur terug lopen maar ja goed voor de conditie moeten we maar denken. Jullie hebben vast de foto wel gezien van Bart daar was hij bezig met banden plakken want we hebben steeds lekke banden dit werd de 5e keer, er ligt vreselijk veel glas bij de weg.

Bart is 9 juni jarig 2e pinksterdag. Als troost vindt hij het vast leuk als jullie hem feliciteren met z’n verjaardag hij word 63 jaar jong. (Hij weet niet dat ik dit schrijf). Gisteren kwam een pakketje voor hem binnen van Annemiek en Maarten en de kids en wat zat erin? Pindakaas en hagelslag heerlijk vond hij dat. Van de kleinkinderen tekeningen van: Opa is Cool. Bart vond het helemaal geweldig en genoot zichtbaar.

5 juni s ’middag naar het strand geweest het was prachtig weer.

6 juni een dagje op onderzoek uit. Een rit gemaakt naar Parc Naturel Régional du Haut-Languedoc dat zich uitstrekt tot aan de Midi- Pyrénées. Hier zie je de Monts de L’Espinouse en de Caroux tot boven de 1000 meter. Het is een beschermd natuur gebied. Het is een bosrijk bergland met kloven en meren, waar de grootste populatie moeflons van Europa leeft. De rivier de Orb stroom erdoor. Het is een prachtig gebied en onderweg kom je af en toe door een mooi oud dorpje. De brem staat zo mooi in bloei. Ik zal weer foto’s bijvoegen zodat jullie het kunnen zien.

Het gastechtpaar van Rent a Tent is vorige week gekomen zij hadden nog geen gasten maar dat begint nu te lopen. Het is een aardig echtpaar we kunnen goed met elkaar zoals het nu lijkt en dat is heel gezellig. Je kunt ook ervaringen uitwisselen. Zij doen het al voor de 8e keer.

Morgen gaan de gasten weer weg en komen er weer nieuwe gasten dus morgen een drukke dag. Dat is een dag dat je de hele dag bezig bent maar wel heel leuk.

We wensen jullie goede Pinksterdagen en tot mails.

Een lieve groet,

Bart en Dineke

• 07 Juni 2014 - 16:17

Paul & Nelianne:

Alvast gefeliciteerd Bart!

• 09 Juni 2014 - 14:51

Nelianne:

Hoi Bart en Dineke

Wat leuk om zo wat van jullie belevenissen mee te krijgen!
    En Bart, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes Paul en Nelianne